zaterdag 27 juni 2015

Ik ga uw blog spotten

Kalmthout - Antwerpen 20 km

Je vindt wat je niet zoekt.
Als ik in Ekeren van de route afga om een belegd broodje te zoeken, zie ik ineens een fotowinkel.
Bij vorige blogs had ik wel eens de engel van de dag. Uitbaatster Els wint deze vandaag met grote voorsprong.

Vanmorgen baalde ik dat ik de straatnaambordjes in Kapellen niet kon fotograferen (ze hebben allemaal een afbeelding van Sint Jacob).

Gelukkig heeft Els een 8 GB geheugenkaartje voor me.
Els vraagt of deze tocht een herbronning voor me is. Als ik bevestigend antwoord, biedt ze me een bronwater aan.
Een man komt binnen en vraagt hoe dat gaat met pasfoto's.

Man: Ik kan die oude zeker niet meer gebruiken?
Els: nee, maar schoonheid komt met de jaren.
Man: hoeveel moet ik er dan nemen?
Els: er gaan er acht op een vel, dat kost 8 euro.
Man: kan ik er geen vier krijgen?
Els: maar ge moet die niet allemaal voor uzelf houden, maar aan uw fans geven.
De man zegt nog wel eens terug te komen.
Els: sommige mensen kunnen zagen.

Ja, wij zijn een uitstervend beroep zegt Els als ik vertel dat ik al 50 km naar een fotozaak loopt te zoeken.
Als ik vertel over mijn wifi-misere in de bibliotheek van Kapellen biedt ze me spontaan haar wifi aan.
Ze vraagt of ik een weblog heb.
"Ik ga uw blog spotten," zegt ze als ik weg ga.

Els, het was een leuke ontmoeting met je, ik hoop van harte dat je nog lang met je man samen je fotozaak succesvol mag uitbaten.


Els uit Ekeren, de reddende engel van de dag
De weg gaat voort door een natuurgebied waar de natuurgeluiden langzaam plaats maken voor stadsgeluiden: rijdende treinen en snelverkeer
Natuurgebied De oude landen
Via sociale woonwijk De Luchtbal kom in Antwerpen binnen.
Heel vroeger stond hier een herberg. Toen er een keer een luchtballon in de buurt landde, besloot de uitbater zijn herberg De Luchtbal te noemen.


Sociale woonwijk De Luchtbal
Het passeren van de Antwerpse dokken is voor de voetganger een vervelend labyrint.
Een gebouw heeft een boodschap.



Tijd voor een consumptie

Door al dat gedoe met de wifi ben ik pas laat in Antwerpen. De Sint Jacobskerk sluit juist zijn deuren.
Als ik vertel dat ik naar Santiago stap, mag ik er toch gratis in (normaal 2 euro).


Sint Jacobskerk te Antwerpen
Buiten wijst een bordje me de weg naar Santiago al lijken het aantal kilometers me wel erg optimistisch ingeschat.

Er wacht me nog een verrassing.

Wie hebben we daar? Mijn vriend de korttenige adelaar


1 opmerking:

  1. en,.. hebt ge in het kot bij Sophie geslapen?
    hopelijk had ze het goed gekuist.

    haar trouwe fans, Ineke & Jaap

    BeantwoordenVerwijderen