zaterdag 27 juni 2015

Wifi Wablief?

Vrijdag Hoeven - Kalmthout  30 km

Hallo Fans,

Daar ben ik toch weer. Gisteravond in Kalmthout alle horecagelegenheden af geweest, maar nergens Wifi.
Heeft u wifi?
Wifi, wablief?
Ja, we zitten hier in de grijze zone van de beschaving.

Geen geheugen
Nog meer onheil, laat ik bij mijn achternicht Elly zien hoe klein die geheugenkaartjes van je fototoestel zijn, je zou ze snel verliezen.
wil ik vrijdagmorgen een foto maken van het landschap dat er zo anders uitziet dan de grote percelen van de dag daarvoor. Zit mijn geheugenkaartje er niet meer in.
Dus Elly, als je nog moet stofzuigen...

Dus tot ik een fotozaak gevonden heb even geen foto's. En die zaken zijn sinds de opkomst van de digitale fotografie dun gezaaid.

Nu (zaterdagochtend) zit ik in de Openbare bibliotheek van Kapellen aan de wifi.

Ook een goed bericht. Met de rug gaat het wat beter. gisteren met wandelstok gelopen. Wandelstok en middagdutje, ik begin al aardig op leeftijd te raken.

Gisteren liep de route vooral door bos en hei. Door mijn bezoek aan Elly zat ik even in een interbellum qua pelgrimsroutes. Dus via de ANWB-routeplanner een wandelroute uitgeprint.
Volgens de ANWB 25, km. Dat waren er dus uiteindelijk 30.
In de Rucphense bossen gaf dat onnavolgbare aanwijzingen Maar gelukkig waren daar d;n Jos en Wies die me de juiste weg wezen. Richting het ...vrouwtje Hoe heette dat vrouwtje nou toch bram?) daar was vroeger een stroper die zich als vrouw verkleedde en daar is een TV-serie van gemaakt.

Pipowagen
Het was niet gepland maar op de een of andere reden leidt deze pelgrimstocht steeds langs onderdelen van het Van der Wees-imperium. In Delft zat k op het bankje van zijn oma, in Zwijndrecht fotografeerde ik een sleepboot van de Koninklijke Van der Weest Transporten. Mijn pelgrimsvriend Bram van der Wees heeft bij Schijf een pipowagen staan. Telefonisch leidt hij me naar het hekje (sluit af met een hekje) waarachter zich een heuse locus amoenus bevindt met zijn onderkomen op wielen.
Ik eet er mijn boterhammen op. Helaas gaan de buren met veel motorisch geweld bladeren blazen (o ja, het is vrijdag, aldus Bram) maar ik laat me daardoor niet wegjagen.
Overigens heeft Bram deze pelgrimage mede mogelijk gemaakt door nog een extra nummer het hoofdredacteurschap van De Jacobsstaf op zich te nemen. Ik zou hem deze zomer opvolgen, maar hoef dat nu pas in oktober. Dus een applaus voor Bram. Het Van der Wees imperium strekt zich niet uit tot het buitenland, dus we moeten weer nieuwe leitmotieven gaan zoeken om de draak mee te steken.

Verder was het drukkend warm. Op het logeeradres is het een grote bende en ruikt het naar kattenpis. Dus net als thuis eigenlijk.

In Kalmthout staat overigens een stele (onthuld op 25 juli 2009) ter herinnering aan de Jacobskapel die daar tot 1957 stond. Volgens een wegwijzer is het nog 2150 km tot Santiago maar dat is wel optimistisch ingeschat.

ai Marieke
In Kapellen vraag ik een vrouw of er een fotozaak is. Nee, wel in Brasschaat.
Dan kijk ik wel in Antwerpen.
"Ge gaat toch niet helemaal naar Antwerpen stappen?" Waarom pakt ge d'n bus niet?
Ik antwoord dat ik dat niet doe omdat ik dan de kans loop op weer een vermaning van Bram.
Bij de bushalte (waar ik toevallig langskom) vraagt een vrouw of ik soms naar Compostela loop.
Het is Marieke die de tocht in delen loopt. Ze is tot Figeac gevorderd, maar haar schouders verdragen geen rugzak meer. Ze denkt erover de rest te fietsen.
Reden te meer dankbaar te zijn dat je nog fysiek in staat bent deze reis te maken.

Subiet weer verder naar de Scheldestad.

Nog meer malanjen (Vlaams voor ellende)
Als ik d'n blog online wil zetten, blijkt het wifi-netwerk verdwenen.
Een techneut is bezig het om te zetten. "dat is gemakkelijker voor de klanten'
Ondertussen is hij al een half uur met Proximus aan het bellen.
Allemaal tijd die van het stappen af gaat.

Enfin, een uur later is het voor elkaar.

Op naar de Scheldestad.

Van mijn trouwste volgster kreeg ik dit versje dat in haar jeugd werd gezongen

Door de Nederlanden, naar de wijde diepe zee,
stroomt de schone Schelde (bis),
Heil en zegen brengt ze mee.
Des juichen wij, O Schelde, O Schelde,
O machtige, prachtige vloed, wees gegroet!"













Geen opmerkingen:

Een reactie posten