vrijdag 2 oktober 2015

Nazorg

En vergeet niet de blog van 2 oktober nog te lezen.



Beste volgers,

Vandaag was het einde van mijn reis. Veel volgers bedankten me omdat ik de camino voor hen deed (her)leven.
Maar ik moet jullie bedanken. Jullie enthousiaste reacties inspireerden me om elke dag (behalve als er geen wifi was) een nieuwe aflevering te maken. Ik vraag me af of ik zonder publiek ook deze reis tot het einde had volbracht.

Aan mij om nu het gevoel van deze reis ook in mijn dagelijks leven vast te houden.

Er komt in ieder geval een vervolg op deze reis in diverse vormen.

Boek
Ik wil een boek over deze reis maken. De blogs zijn altijd geschreven aan het eind van de dag als ik moe was.
Een boek geeft de gelegenheid alles nog eens in alle rust te overdenken en te stileren. Het wordt overigens een echt 'leesboek' dus zonder plaatjes.

Lezingen
Ik wil ook lezingen over deze tocht gaan houden.
Er zijn in ieder geval twee openbare lezingen gepland. .Een in Openbare Bibliotheek De Lier in januari 2016 (datum moet nog afgestemd worden). En een lezing in Bibliotheek aan de Vliet (Leidschendam/Voorburg) op zaterdagmiddag 30 januari of zaterdagmiddag 6 februari).

Gezellige middag
En dan overweeg ik een gezellige middag te organiseren voor alle volgers. Ook omdat ik sommige volgers van te voren helemaal niet kende.
Ik denk dan aan een plaats centraal in het land op een zaterdagmiddag. Ik vertel wat over mijn tocht en vervolgens is er gelegenheid elkaar te ontmoeten. Uiteraard voorzien van zorgvuldig uitgekozen wijn en tapas. Geen kosten verder, maar een donativo is welkom.

E-mail
Stuur me een e-mail (info@brouwervanteksten.com) en ik houd je - uiteraard geheel vrijblijvend - op de hoogte van de 'nazorg' van deze reis.

Column
En zoals gezegd, de volgende dagen de column: Ondertussen in Santiago









13 opmerkingen:

  1. André, ik wil heel graag op de hoogte blijven van de nazorg en verdere verhalen. Heel erg bedankt voor het elke dag weer schrijven van je blog. De verhalen zijn mij heel dierbaar geworden en hebben veel in me los gemaakt. Het ga je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Andre van harte gefeliciteerd je hebt je bestemming bereikt en hoe....
    het was een mooie reis met voors en tegens maar bedankt dat we jouw mochten volgen. Petje af voor wat jij hebt bereikt. Nog fijne dagen samen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pelgrim André,
    Gefeliciteerd met je aankomst in Santiago.
    Hartelijk dank voor de mooie dagelijkse verhalen, wat zal ik ze missen.
    Zelf heb ik in 2011 de Camino Francés gelopen, veel herkenning.
    Fijne tijd nog in Santiago en behouden thuiskomst!
    Vriendelijke groet, Ria van de Ven-Landzaat (riavandeven@kpnplanet.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hola André,

    Ik heb nazorg nodig! Wanneer het zo ver is, willen we graag een exemplaar van je boek (een paar plaatjes mag wel hoor). email bekend bij het NGvStJacob.

    Met pelgrimsgroet, Jaap & Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag André,
    Aankomst in Santiago is voor iedereen anders. Ik hoop dat jij er een goed gevoel bij gehad hebt. Gefeliciteerd in iedergeval met deze prachtige tocht en dank voor je mooie en bijzondere verhalen.
    Graag wil ik, wij, op je nazorg bijeenkomst aanwezig zijn.
    Met hartelijk groet,
    Ad en José Laney. (laney@hetnet.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hola André,

    Ik heb nazorg nodig! Wanneer het zo ver is, willen we graag een exemplaar van je boek (een paar plaatjes mag wel hoor). email bekend bij het NGvStJacob.

    Met pelgrimsgroet, Jaap & Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn die nazorg. Ik moet nl afkicken. Elke avond voor het slapen gaan werd nog even de tablet geopend om jouw belevenissen van die dag te lezen. Hoe moet dat nu verder?
    André, ik heb genoten van je verhalen. Het boek zal zeker worden aangeschaft. Ik kijk ernaar uit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een genot om deze blog te mogen lezen. Vele herinneringen kwamen boven. Niet zo zeer de route, maar wel de hele "omgeving". Het zijn letters op een beeldscherm, maar voor mij was het licht, geur, geluid, ontmoetingen, overwegingen, kortom een beleving. We reisden het stukje vanaf Arzua gelijk, ik nog wel te voet in de stromende regen, jij met de bus. Een mooi eingin (einde/begin) André. Dank voor alle mooie momenten en ik zal je column zeker blijven lezen. Ook de lezing momenten staan in mijn agenda. Een goede tijd daar met Annemieke en een goede thuisreis. Groet, Gert van der Linden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Andre,
    Fijne prestatie en een formidabele ervaring. Heb enorm genoten van je dagelijkse 'verhalen'. Eens terug thuis begint terug het 'normale' leven maar je hart blijft vol zitten van de camino! Geniet nog van Santiago. Hou me maar verder op de hoogte van jen ondernemingen. (boek, verhalen, lezingen...)
    Pelgrimsgroet,
    Luc

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aan het einde van mijn eigen tocht ontmoette ik een wijze Fransman. Hij zei:
    En dan volgt nu het belangrijkste deel van je tocht: het voortzetten van je ervaringen als pelgrim in je dagelijkse leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Andre,

    Mooi gedaan - gefeliciteerd.
    En nu verder met het nieuwe motto: ont-spanje in Nederland?

    Groetjes,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hola
    Fijn! Veilig aangekomen in Santiago.
    Wat een feest was het elke dag om van jouw belevenissen van zo dichtbij mogen mee te genieten.
    Veel plezier daar nog,en goede vlucht✈ terug naar huis! Lieve groeten Edith.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hola
    Fijn! Veilig aangekomen in Santiago.
    Wat een feest was het elke dag om van jouw belevenissen van zo dichtbij mogen mee te genieten.
    Veel plezier daar nog,en goede vlucht✈ terug naar huis! Lieve groeten Edith.

    BeantwoordenVerwijderen