maandag 5 oktober 2015

Ondertussen in Santiago: regent het nog steeds

Amigos,

Tja die column vanuit Santiago wil niet zo. Er hoeft niet meer gewandeld te worden, er hoeft eigenlijk niets meer en het lijkt alsof daarmee de motivatie tot een blog schrijven ook is verdwenen.

Santiago: de stad waar de regen kunst is
Ik vermaak me overigens prima, kom deze en gene tegen, maar het is niet zo interessant om daar nu allemaal melding van te maken.

Inez en Henk bemensen deze twee weken de huiskamer van ons genootschap
Ik kan het overigens prima vinden met Inez en Henk die deze week te huiskamer van ons Genootschap te Santiago bemannen. Samen met hen en Marie-Anne gisteren wezen dineren.
Ze was doorgelopen naar Finisterre waar ze door de mist niets gezien had. Gisteren kwam ze per bus weer terug.
Ik leerde haar kennen op (vrijdag) 31 juli. Ze was op weg vanaf Vézelay. Het is de enige van alle pelgrims met wie ik samen de (hete) periode in Frankrijk heb meegemaakt
Vandaag begint een heel nieuw deel van haar camino. Ze loopt naar Barcelona. Heel even vroeg ze of ik soms mee ging. Ergens zou ik wel willen, maar ik ben nu drie en een halve maand onderweg geweest en er is ook een leven na de camino.

Pelgrim Bert - die ik in Chablis leerde kennen - houdt nu een week rust in Bilbao. Hij kon bijna niet meer lopen van de pijn. Diagnose van het ziekenhuis: ontsteking van de achillespees wegens overbelasting. Daar zat ik ook dicht tegenaan.
Bert beraadt zich nu of hij zijn pelgrimstocht nog vervolgt of terug naar huis gaat.

Marie-Anne loopt door naar Barcelona
Vanmiddag Annemieke van het vliegveld halen en haar dan de stad laten zien. Donderdag gaan we naar Finisterre en Muxia. Heb een auto gehuurd wat nog niet eens zo gemakkelijk was. De man van Avis zei meteen toen ik binnenkwam al nee. Ik antwoordde: ik heb nog niets gevraagd.

Vrijdag nog een laatste column met hopelijk foto's van Fisterra en Muxia.
En dan moet ik maar eens ophouden, want zelfs de internetprovider vindt mijn website ongepast.
Een mooi compliment.

Website met ongepaste inhoud

4 opmerkingen:

  1. André,

    heb het goed samen met Annemieke en geniet van Finisterra en Muxia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het genootschap wacht: de redactievergadering van de Jacobsstaf is op maandag 2 november a.s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste André,
    Wensen je een goed weerzien met Annemieke. Geniet van haar en van de mooie dingen in Finesterra en Muxia!
    nog
    Ad en José

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je blog krijgt gewoon een natuurlijk einde op deze manier, grappig. Inapropiado!

    Abrazo!

    BeantwoordenVerwijderen