woensdag 23 september 2015

Stijgen en dalen

Berducedo - Grandas de Salime 19 km


Op zoek naar Jolanda
Jolanda is zijn leven
op zoek naar Jolanda om haar zijn liefde te geven
de kans is maar klein dat ze ooit samen zullen zijn
toch blijft hij op zoek naar Jolanda, Jolanda

Kenneith Herdigein in De lachende scheerkwast, tv-programma uit de vorige eeuw

Inderdaad was de etappe van vandaag niet te lang, dus na afloop douche genomen, wasje gedaan en op naar een wifi-locatie om de blog bij te werken. Kom ik een Fransman tegen die ongevraagd tegen me zegt: Petra is daar en net als de zoon van de graaf uit Den Haag met zijn handje wijst.
Alsof ik eruit zie als iemand die op zoek is naar Petra.
Enfin, op de aangegeven locatie zitten inderdaad Petra en Cathy (de vrouw van champignonzoeker Francois). Een drankje gedronken, daarna met Petra tafelvoetbal gespeeld en vervolgens gaan eten. Komt daar het echtpaar van het Franse schuurke (Christian en Monique) ook nog bij zitten. Blijkt het helemaal geen echtpaar te zijn. Ze zijn wel getrouwd, maar niet met elkaar. Ze kennen elkaar van een Frans genootschap en wandelen samen. 
Gezellig allemaal, maar zo schieten we dus niet op.

Gezellig diner met Cathy, Francois, Monique, Christian en Petra
Gemerkt dat ik de laatste dagen steeds alleen liep en nauwelijks andere pelgrims zag. De reden is duidelijk, ik vertrek net iets later dan de andere pelgrims, loop niet zo snel en neem onderweg de tijd voor een praatje met deze en gene.
Vandaag daarom extra vroeg opgestaan om de pelgrims te zien die me passeren.
De eerste die voorbij komt is Erryn, een jonge vrolijke Taiwainees die nauwelijks Spaans en nauwelijks Engels spreekt. Ik spreek nauwelijks Taiwanees dus dan blijft de conversatie beperkt. Gisteren zat hij te skypen met zijn vriendin en hij richtte zijn camera toen even op mij. Leuke vriendin die ik ook niet kon verstaan, maar ze zei aardige dingen tegen me. Tenminste dat denk ik, want ze lachte er veel bij.

Aaron de vrolijke Taiwanees

De volgende is Petra. Ik weet dat ze graag alleen loopt, dus ik vertel haar bij voorbaat dat ik in het volgende dorp afscheid neem.
We praten over goede voornemens voor deze camino. Bijvoorbeeld om minder snel te oordelen over jezelf maar vooral over anderen.



Ochtendstemming

De route is wel mooi vandaag, maar hemelsbreed schieten we niet zo veel op. Dalen naar een stuwmeer en aan de andere kant weer naar boven. 's Ochtends zie je het stadje waar je 's middags naar toe moet al liggen. Er zit alleen nog een afdaling naar een stuwmeer en een stijging naar Grandas de Salime tussen.


Het einddoel van de dag (Grandas de Salime) zie je 's morgens al liggen

Stuwmeer van Salime


Geen opmerkingen:

Een reactie posten